Monday, October 8, 2007

Now, Paypal Indonesia available to receive and withdraw money!!

current mood: could never been better

Selama ini untuk pencairan paypal di Indonesia biasanya menggunakan jasa third party, yaitu dengan memakai virtual office, kemudian verified paypal di bank luar negri, dengan menggunakan panduan dari paypal ebook dengan virtual bank, dll yang kesannya merepotkan dan berputar-putar.
Berita ini sebenarnya belum oficially launched by Paypal, tapi beberapa rekan yang memang bergelut di dunia Paypal sudah memberikan info mengenai this great news. HERE Syukurlah Paypal sekarang sudah membuka ccount withdraw bagi Indonesia walau masih terbatas VISA credit card milik US yang dapat di verified.

Sejauh ini yang saya ketahui dapat diverified oleh Paypal adalah kartu VISA: HSBC dan ANZ. Namun kartu ini terkena charge US $5 tiap withdraw. Tetap saja hal ini merupakan titik terang bagi saudara2 pebisnis di Indonesia karena usahanya dapat go worldwide. Senangnya hati, kalau dulu cuma bisa ngiri lihat situs jual beli orang lain di eBay, sekarang anda dan saya juga bisa punya!
Hal ini juga bergantung saudara kita yang berada di tanah air, semoga tidak memanfaatkan kesempatan ini sebagai tindakan carding, bisa2 Indonesia di black list kembali.

**

Aaaa....i might got a heart attack! i thought i might die of happiness! the long await paypal now can be withdraw on Indonesia!! God, thank you, thank you, this is the bestest day this year!

*i need to take a deep breath, calm myself down* ..damnit, i still want to scream

Indonesia now served by Paypal with full feature support! Now Indonesian Paypal users can withdraw and receive money directly to their own credit card, with no more limitation!

the thing is paypal still not believed us, indonesian credit card, so paypal only received US based credit card VISA such as Citibank, ANZ, etc.

to withdraw from CC(credit card) you will be charged $5, unless you have an US bank(free, no charge).

i wonder why Paypal suddenly made this change? dunno, maybe they decided to give us another chance? or maybe they see the potential market within another 26 countries that now can withdraw?..still a great news to us, Indonesian!

Renni

the source:
http://handilim.web.id/2007/09/29/akhirnya-paypal-bisa-withdraw-di-indonesia-juga/
http://www.supriyadisw.net/2007/09/paypal-indonesia-available-to-withdraw-money
http://www.supriyadisw.net/2007/09/receive-and-withdraw-money-with-paypal-indonesia
http://www.thepaypalblog.com/weblog/2007/09/paypal-introduc.html

No comments: