Wednesday, October 3, 2007

Pergilah Ke Mana Hati Membawamu -Va' Dove Ti Porta Il Cuore

Perkenalkan, Nama saya Renni.

Saya ini seorang wanita muda, berusia 23 tahun saat ini, syukurlah, memiliki keluarga yang baik dan baru saja lulus kuliah saya di bidang desain.

Saya memiliki masalah yang mungkin dihadapi oleh tiap manusia muda, 'hendak menjadi apakah seterusnya saya ini?' Hari ini ketika sedang browsing dengan tenang, saya menemukan satu buku yang cocok dengan kondisi saya.

Pergilah Ke Mana Hati Membawamu -Va' Dove Ti Porta Il Cuore
by Susanna Tamaro

Dan kelak. di saat begitu banyak jalan

terbentang di hadapanmu

dan kau tak tahu jalan mana yang harus kau

ambil, janganlah memilih dengan

asal saja, tetapi duduklah dan

tunggulah sesaat. Tariklah napas

dalam-dalam, dengan penuh kepercayaan,

seperti saat kau bernapas di hari pertamamu di dunia ini.

Jangan biarkan apa pun mengalihkan

perhatianmu, tunggulah dan tunggulah lebih lama lagi.

Berdiam dirilah, tetap hening, dan dengarkan hatimu.

Lalu, ketika hati itu bicara, beranjaklah,

dan pergilah ke masa hati membawamu...

Saya perlu merenung dan berdiam diri dahulu dari keramaian. Semoga saja saya dapat dengan segera menemukan jati diri saya dan makna hidup saya di dunia ini.

in English
Hi, nice to meet you. :) My name is Renni.

I am a young woman, at this moment 23 years old, thank God, i have a nice family, and just graduated from University of design.

I had a struggles right now that maybe every young human will face, "what will i be next?" Today, when i quietly browsing i found a book that simply perfect for my situation. Now it's not the book, but the poem it has.

Follow Your Heart -Va' Dove Ti Porta Il Cuore
by Susanna Tamaro

And someday. when there are so many ways

spread in front of you

and you don't know which way to go,

don't just pick any

old way, but sit down and

wait for a moment. Take a deep

breath, with confident,

just like when you first breath in your

first day in this earth.

Don't let anything shift

your attention, wait, and wait a little bit longer.

Be silent, keep in silence, and listen to your heart.

Then, when the heart talk, get up,

and follow where your heart leads you...

I don't know why, but it makes me want to cry when i read this. I still struggle with my life, so many decisions to make and i am afraid to take wrong decisions. what my heart told me? i can't listen to it! I don't hear a thing!....please, i need some time alone to hear what my heart told me.

from the girl at the crossroads of life

No comments: